0886069599 info@fixxter.com

Van Nederland naar Spanje met een elektrische camper

Een aantal weken geleden kregen we bij Fixxter een interessante mail, twee jonge meiden wilde voor een uniek project voor school duurzaam op reis naar Spanje. De komende weken rijden zij samen met hun ouders van Nederland naar Spanje in een elektrische Fixxter. Benieuwd naar hun verhaal? Lees hieronder meer!

elektrische camper in belgie

De reis is begonnen

De familie Helmich is aan de reis begonnen, na het ophalen van de Fixxter in Leeuwarden zijn zij terug gereden naar het ouderlijk huis om vanuit daar de reis te beginnen. De eerste laadstop? Dordrecht maar daarna snel door naar België, Grimbergen om precies te zijn.

Onze eerste spot in België. Staan we met onze splinternieuwe e-van tussen de oldtimer club 😉. Staat prima! – Stella

Op naar Frankrijk, Frouard

Vannacht hebben we op een prachtige plek gestaan op een kleine camping ‘Saint Nicolas’ in Choiseul. Na een spannend ritje door de heuvels, arriveerden we bij Piet en Rita. Gelukkig mochten we daar vannacht aan de stroom, dat was ook wel nodig na de afgelegde rit.

Lyon is bereikt, een nachtje op een wel heel bijzonder plekje voor de familie. 26 jaar geleden stonden namelijk Anke en Vince op dezelfde plek maar dan met een tentje. Hierna verloopt de rit verder richting Spanje.

Elektrisch naar Spanje

elektrische camper naar spanjeElektrisch naar Spanje reizen vanuit Frankrijk, is een route die loopt door de Pyreneeën. Elektrische is makkelijker gezegd dan gedaan. Deze reis verliep niet zonder slag of stoot, de bus rijdt comfortabel en stabiel maar niet alle laadpalen werken altijd even goed mee zoals je zelf zou hopen.

Na een hele dag laden in Armenera waren we weer op 100% en konden we 340 km rijden. Genoeg om door de bergen naar Villajoyosa te rijden wat op 291 km afstand ligt. Na een mooie rit zijn we aangekomen in het huis van Isabel. Waar we de komende week zullen verblijven. Een heerlijk huis op 1500 m van zee met een prachtige tuin. De komende dagen zullen we deze mooie stad en omgeving gaan verkennen met en zonder bus.

De uitvalsbasis Villajoyosa

Onze standplaats van waaruit we werken aan challenges en ook twee weken verblijven tussen de trips door is Villajoyosa. Een super lief klein stadje. Toerisme is er zeker al, maar het is allemaal nog heel gemoedelijk en rustig, helemaal in het voorseizoen.

Sella

spanje dorpje elektrische camperVandaag zijn we naar het dorpje Sella geweest. Eerst even langs de laadpaal en daar ontbeten en toen doorgereden door de bergen naar het schattige dorpje Sella. Eenmaal daar aangekomen hebben we een stuk met onze camera door het dorpje gelopen en daarna zijn we het dorpje uitgelopen via de zogenaamde “water route” om daar te genieten van de stromende riviertjes maar helaas stond bijna alles droog. Verder wel een prachtige omgeving waar veel mooie dingen te fotograferen waren.

Benidorm

Vandaag een toeristisch dagje Benidorm, daar zitten we per slot van rekening toch vlakbij. Na een paar rondjes rijden langs diverse laadpalen, worden we dan eindelijk beloond met een vrije laadpaal van Iberdrola. Die het ook nog doet, via de app en die ook nog eens gratis blijkt te zijn. Top!  We hoeven niet veel te laden, maar alles beter dan een betaalde parkeerplek en zo hebben we toch twee vliegen in één klap! We worden er steeds beter in 😉.

elektrische camper naar spanje

Altea

Na een dagje in Jalon, vandaag een dag naar Altea. Deze tip hebben we van diverse mensen gehad, en het was meer dan de moeite waard. Het was een stuk toeristischer dan Jalon, maar zeker niet overvol. Het oude witte dorpje ligt tegen de berg op gebouwd en kijkt uit over de zee en de oranje daken. In het oude dorpje hebben we meerdere gezellige restaurantjes, winkeltjes en galeries bezocht.

Guadalest & Fonts d’Algar

sella spanje

Vandaag zijn we vanuit Villajoyosa, waar het zonnig was, de bergen in gegaan. Eerst zijn we naar Guadalest gereden, een klein oud dorpje met 220 inwoners, wat als vesting in de bergen ligt. Je kan het dorpje alleen bereiken met behulp van een tunneltje dat dwars door de rotsen loopt.
Het centrum van het dorpje is een knus pleintje met adembenemend uitzicht, namelijk een fantastisch groot stuwmeer. Je kan verschillende kleine winkeltjes of musea bezoeken of beklim het kasteel. Daarna zijn we doorgereden richting de watervallen van Algar. Gelukkig was de bewolking, die in de bergen hing, in Guadalest weggetrokken.
Het einde hier bij Isabel in Villajoyosa komt in zicht. Hoewel we het hier ontzettend gaan missen, hebben we ook zin in de terugreis, waar we onder andere Valencia en Barcelona willen bezoeken. Wat een fijne plek, wat een gastvrijheid en heerlijke omgeving, we gaan hier nog even genieten!

De familie houdt je graag op de hoogte van de voortgang van hun reis en tussenstops, volg jij ze ook?

knop

Duurzame KampeerAwards, stem nu!

Kamperen is buiten leven, de omgeving omarmen midden in de natuur. Om ervoor te zorgen dat we ook in de toekomst kunnen blijven genieten van al het moois dat kamperen te bieden heeft, vinden wij het belangrijk dat jij je stem uitbrengt op de duurzame producten en...

Wat betekenen de verschillende rij-instellingen van de Fixxter

De Fixxter heeft verschillende 'drive modes', deze zijn speciaal ontwikkeld om zo zuinig en efficient mogelijk gebruik te maken van je elektrische actieradius. Hieronder vindt je een toelichting hoe en wanneer je de verschillende rij-instellingen het beste kan...

6 voordelen van een elektrische camper

Twijfel je of een elektrische camper wel iets voor jou is? We lichten graag 6 voordelen van een elektrische camper voor je toe! 1. Voetprintvrij Het kan behoorlijk frustrerend zijn om af te zien van een camperreis omdat je je zorgen maakt over de uitstoot van een...